Com obtenir el Certificat Electrònic
En els següents apartats podrà trobar tota la informació sobre el procés que ha de realitzar per a obtenir el certificat electrònic corresponent, en funció de cada Autoritat certificadora.
DNI Electrònic
El nou Document Nacional d'Identitat electrònic ( DNIe ), és el document similar al tradicional DNI i que acredita -des de fa més de 50 anys- la identitat, les dades personals que en ell apareixen i la nacionalitat espanyola del seu titular. La principal novetat del nou DNIe és que incorpora un microxip capaç de guardar de forma segura informació i de processar-la internament.
El nou DNIe conté a l'interior del seu microxip dos certificats electrònics que serveixen per a realitzar sengles funcions, dins de l'àmbit de la tramitació electrònica:
- Acreditar la identitat de la persona electrònicament i de forma indubtable
- Signar digitalment documents electrònics, atorgant-los una validesa jurídica equivalent a la qual els proporciona la signatura manuscrita
Si vostè disposa del nou DNI Electrònic, ha d'assegurar-se que té activats els certificats electrònics anteriorment esmentats, pel que haurà d'acreditar la seua identitat mitjançant l'empremta digital en qualsevol seu física de l'Oficina del DNI en Territori Español: http://www.policia.es/documentacion/docu_esp/oficinas.html
Si no disposa del nou DNI Electrònic, té l'opció d'expedir un de nou en qualsevol oficina del DNI en Territori Español o optar per l'ús dels altres tipus de certificats que s'esmenten més endavant en aquesta pàgina.
Certificat ACCV
La Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) és un departament de l'Institut Valencià de Finances, a través del que es proporciona a la ciutadania, les empreses i les Administracions Públiques els mecanismes d'identificació telemàtica segura en els tràmits administratius a través d'Internet: els certificats digitals i les tecnologies associades.
Els certificats que es poden obtenir són:- De Ciutadà/ana en Suport Software
- De Ciutadà/ana en Targeta Criptogràfica
- D'Entitat
- De Pertinença a Empresa
- D'Empleat/ada Públic/a
- De Seu Electrònica
- De Segell d'Òrgan
- De Servidor amb suport SSL
- De Servidor amb suport VPN
- De Signatura de Codi
- D'Aplicació
- D'Inici de Sessió
@firma
@firma és una plataforma de validació i signatura electrònica multi-PKI, que es posa a la disposició de les Administracions Públiques, proporcionant serveis per a implementar l'autenticació i signatura electrònica avançada d'una forma ràpida i efectiva.
@firma és un sistema que determina la validesa i vigència dels certificats digitals de múltiples infraestructures de clau pública (PKI), entre elles la del DNI electrònic, emprats en operacions d'autenticació i signatura electrònica de qualsevol aplicació de l'àmbit de les Administracions Públiques que es connecte als seus serveis.
Quan la ciutadania interacciona amb l'Administració, per a realitzar un tràmit personal, és necessari conèixer la seua identitat, que telemàticament es realitza a través del DNI electrònic o un certificat electrònic. L'Administració comprova l'estat del certificat o el DNIe amb el qual la ciutadania s'està identificant o signant la sol·licitud. Per a aquesta comprovació s'utilitza la plataforma de validació @firma, delegant en ella la verificació de les credencials del certificat o DNIe utilitzat.
Obtinga en aquest enllaç la informació completa: http://administracionelectronica.gob.es/ctt/afirma