Accés a la informació pública

Permet als ciutadans sol·licitar l'exercici del dret d'accés a la informació pública per a conèixer documents o continguts que, en qualsevol format o suport, obren en poder del Consorci i que hagen sigut elaborats o adquirits per a l'exercici de les seues funcions segons el que s'estableix en la normativa sobre Transparència. Sol·licitud d'accés a la informació pública

Nivell de seguritat trámite: [Medio]

Mitjans didentificació acceptats per a Seu electrónica: [{0}]

Mitjans didentificació acceptats per a Cl@ve: [{0}]

Mitjans didentificació acceptats per a Giltza: [{0}]

Mitjans de signatura acceptats: [Certificado electrónico]

Qualsevol ciutadà o ciutadana, a títol individual o en representació de qualsevol organització constituïda legalment, té dret d'accés a la informació pública, mitjançant sol·licitud prèvia i sense més limitacions que les establides en la llei.

Ací pot descarregar els models normalitzats autoemplenables per a la seua presentació presencial.

◾Presencial

Presentant la sol·licitud i documentació en l'Oficina de Registre del Consorci Provincial de Bombers de València (Avellanes, 14), o en les altres formes que contempla l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

◾On-line

A través de la seu electrònica.

1 mes

El termini podrà suspendre's en els supòsits marcats en la llei. Fonamentalment quan es necessite una major concreció de la sol·licitud o quan afecte tercers que hagen de ser consultats.

Quan el volum o la complexitat de la informació a subministrar el justifique podrà ampliar-se un mes més el termini de resolució.

També en els supòsits generals de la Llei 39/2015.

En qualsevol moment

Presidència delegada

Contra el present acte cal interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de la província de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà al de la notificació de la resolució; o bé reclamació potestativa davant el Consell de Transparència , Accés a la Informació Pública i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà al de la notificació de la resolució.

Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Enllaç Arts. 12-24.

Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana. Enllaç. Arts. 27 et seq. Capítols III i IV.

Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desenvolupament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern. Enllaç

Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) Enllaç

Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. Enllaç

Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Enllaç Art. 13.d; 9 i 66; 22 i 23.

Què és la informació pública?
Els continguts o documents, qualsevol que siga el seu suport o format, que obren en poder del Consorci i que hagen sigut elaborats o adquirits en l'exercici de les seues funcions.
Qui pot exercir aquest dret?
Totes les persones tenen dret a accedir a la informació pública amb una simple sol·licitud.


Com se sol·licita?
S'ha d'emplenar el formulari (XXXXXXXXX) assenyalant la informació a la qual vol tenir accés i la forma en què es desitja rebre-la.


La presentació de la sol·licitud es pot realitzar:


En línia: a través del formulari disponible en la Seu Electrònica del Consorci) (obligatori per a les persones jurídiques).


Presencialment: presentant l'imprès específic de sol·licitud en el registre del Consorci (Carrer Avellanes 14; 46003 València), així com en els registres d'altres Administracions Públiques.


També podrà remetre's mitjançant les altres formes previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.


Es necessita explicar el perquè se sol·licita la informació?


No. La sol·licitud de dret d'accés a informació pública no ha de ser motivada; per tant no és necessari, acreditar un interès legítim o directe en la informació requerida. No obstant això, podrà exposar els motius pels quals sol·licita la informació que podran ser tinguts en compte quan es dicte la resolució.
En cap cas l'absència de motivació serà per si sola causa de rebuig de la sol·licitud.


El Consorci facilitarà sempre la informació sol·licitada?


Si, llevat que concórrega algunes de les excepcions taxades en la Llei:


• Que afecte a algun dels límits que marca l'article 14 de la Llei de Transparència.
• Que afecte dades personals especialment protegides i no siga possible la seua eliminació.
• Que concórrega alguna de les causes d'inadmissió de l'article 18 de la Llei de transparència


Quins són aqueixos límits de l'article 14 de la Llei de Transparència?


El dret d'accés a la informació està subjecte a certs límits, que tenen com a objectiu protegir la informació que no ha de ser pública perquè podria afectar altres interessos legítims (privats o públics).
Aquests límits estan taxats en la Llei i són els següents:


• La seguretat nacional
• La defensa
• Les relacions exteriors
• La seguretat pública
• La prevenció, investigació i sanció dels il·lícits penals, administratius o disciplinaris
• La igualtat de les parts en els processos judicials i la tutela judicial efectiva
• Les funcions administratives de vigilància, inspecció i control
• Els interessos econòmics i comercials
• La política econòmica i monetària
• El secret professional i la propietat intel·lectual i industrial
• La garantia de la confidencialitat o el secret requerit en processos de presa de decisió
• La protecció del medi ambient


Es pot sol·licitar informació que continga dades personals?


Si la informació sol·licitada tinguera dades especialment protegides, l'accés es podrà autoritzar:


• Si es comptara amb el consentiment exprés i per escrit dels afectats.
• Si s'eliminen prèviament les dades personals o es "anonimiza" la informació.


Quals són les causes d'inadmissió de l'article 18 de la Llei de Transparència?


Que es referisquen a informació que estiga en curs d'elaboració o de publicació general.
Referides a informació que tinga caràcter auxiliar o de suport com la continguda en notes, esborranys, opinions, resums, comunicacions i informes interns o entre òrgans o entitats administratives.
Relatives a informació per a la divulgació de la qual siga necessària una acció prèvia de reelaboració.
Quan la informació no obre en poder del Consorci i es desconega el competent.
Que siguen manifestament repetitives o tinguen un caràcter abusiu no justificat amb la finalitat de transparència de la Llei.


Com s'apliquen els límits o les causes d'inadmissió?


El Consorci valorarà si en fer pública alguna informació es traspassa algun dels límits citats i si efectivament, es produeix un mal en facilitar-la al sol·licitant. També si concorre algun dels casos d'inadmissió.
Se li comunicarà la resolució de forma motivada i en cas de no estar d'acord podrà fer ús dels recursos o reclamacions que s'indiquen més endavant.


Què és l'accés parcial?


En els casos en els quals se sol·licite informació en la qual part de la mateixa estiga sotmesa a alguna causa que limite el dret, s'admetrà parcialment la sol·licitud donant accés sol a una part i s'indicarà al sol·licitant la informació que ha sigut omesa.


Quin termini té el Consorci per a respondre?


La llei estableix un termini màxim d'un mes des que la sol·licitud té entrada en el registre de l'òrgan que posseïsca la informació.
Aquest termini pot veure's suspès en una sèrie de casos:


Si no s'identifica correctament la informació sol·licitada, es requerirà a qui haja sol·licitat la informació perquè concrete la petició. Per a això s'atorgarà un termini de 10 dies, durant el qual queda en suspens el termini per a resoldre. Si no contestara a aquest requeriment, s'entendrà que desisteix en la seua pretensió.
Quan de la petició d'informació puguen veure's afectats drets i interessos legítims de terceres persones, caldrà donar-los audiència perquè presenten les al·legacions que estimen oportunes. En aquest cas, el termini per a presentar al·legacions és de quinze dies. Se suspèn el termini per a resoldre fins que la possible persona afectada al·legue o fins que transcórreguen els quinze dies, la qual cosa abans succeïsca.
En cas que la informació sol·licitada siga complexa o molt voluminosa el termini per a resoldre es podrà ampliar en un mes més. Aquesta circumstància serà comunicada a la persona interessada.


Què succeeix si no es rep contestació en termini?


Si no rep contestació s'haurà d'entendre desestimada la sol·licitud.


Què es pot fer si el Consorci denega la informació sol·licitada?


Les resolucions dictades (o la falta de contestació en el termini marcat) podran ser objecte de:
Reclamació potestativa davant Consell de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana en el termini d'un mes (Art. 24 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana)


Recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
Tots dos terminis hauran de ser comptats a partir de l'endemà al de la notificació de la resolució, tot això en els termes previstos en els articles 20.5, 23.1, 24 i disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.


En quins casos no procedeix utilitzar aquest procediment?


Quan es vulga accedir a un contingut o document d'un procediment administratiu en el qual la persona sol·licitant tinga la condició d'interessada. En tals casos, i d'acord amb el que estableix l'apartat 1 de la disposició addicional primera de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, no s'aplicarà el procediment que contempla aquesta llei, sinó la normativa reguladora del corresponent procediment administratiu.


Per a suggeriments i reclamacions, per a aquesta fi existeix un altre llit i procediment en el Consorci
En sol·licituds d'informació sobre gestions o tràmits del Consorci, instal·lacions, dependències i serveis que prestem. Aquesta informació pot obtenir-la a través dels diferents llits, canals i eines d'atenció al ciutadà que el Consorci posa la seua disposició.

Transparència, Comunicació i Protecció de dades

Consorci Provincial de Bombers de València (Avellanes, 14).

Horari: De dilluns a divendres de 9 a 14 h.

Telèfon: 963469840

Correu electrònic: jcalvillo@bombersdv.es

El procediment per a l'exercici del dret d'accés s'iniciarà amb la presentació de la corresponent sol·licitud, que haurà de dirigir-se al Consorci.

La sol·licitud podrà presentar-se per qualsevol mitjà que permeta tenir constància de:

• a) La identitat del sol·licitant.
• b) La informació que se sol·licita.
• c) Una adreça de contacte, preferentment electrònica, a l'efecte de comunicacions.
• d) En el seu cas, la modalitat que es preferisca per a accedir a la informació sol·licitada.

El sol·licitant no està obligat a motivar la seua sol·licitud d'accés a la informació. No obstant això, podrà exposar els motius pels quals sol·licita la informació i que podran ser tinguts en compte quan es dicte la resolució. No obstant això, l'absència de motivació no serà per si sola causa de rebuig de la sol·licitud.

Els sol·licitants d'informació podran dirigir-se al Consorci en qualsevol de les llengües cooficials de l'Estat a la Comunitat Valenciana.